Elromlott az autója?
Szervizt keres?
Segítünk választani!

féktárcsa (dob) + fékbetét csere

A féktárcsa(dob) cseréjét akkor kell elvégeztetni, ha a kopásának mértéke eléri a határértéket, vagy fékezéskor a féktárcsa(dob) üt. Ez utóbbi a fékpedálon érezhető. Féktárcsák esetében bizonyos típusoknál a kopásra a kopásjelző mélyedés a tárcsa felületével történő egy szintbe kerülése, illetve annak megközelítése jelzi a csere szükségességét. A féktárcsát(dobot) minden esetben párban kell cserélni az egyenletes fékhatás biztosítása érdekében. A féktárcsa(dob) cserének minden esetben fékhatás méréssel kell zárulnia. A féktárcsa csere gyakran együtt jár a fékbetétek cseréjével is.

A fékbetét csere indokolttá válik, ha a fékbetét elkapott és a műszerfalon az erre figyelmeztető visszajelző lámpa világít. Régebbi típusú (figyelmezető lámpával nem felszerelt) járműveknél a fékezéskor hallható rendellenes zaj is utalhat a fékbetétek cseréjének szükségességére. Az ilyen járműveknél indokolt az időszakosan elvégzett szemrevételezéssel történő ellenőrzés pl. kerékcserék alkalmával. A fékbetéteket minden esetben párban kell cserélni az egyenletes fékhatás biztosítása érdekében. A fékbetét cserének minden esetben fékhatás méréssel kell zárulnia. A fékbetét csere során szükség lehet a fékolaj cseréjére is, amennyiben a forráspontja a határérték alá esett, ez általánosságban kétévente szükséges, amely a használattól függően változhat.

×
×